Προβλήματα διστρωμάτωσης κεραμικών

Τα προβλήματα της διαστρωμάτωσης των κεραμικών μαζών.


Το επιεμφυτευματικό αυτό περιστατικό υπέστη εκτενείς ελέγχους για να επιτευχθεί η αισθητική του ενσωμάτωση της αποκατάστασης στην στοματική λειτουργία και αισθητική εικόνα της ασθενούς. Η διαδικασία ελέγχου περιελάμβανε διαγνωστικές κηρώσεις, προσωρινές αποκαταστάσεις (Fig 1), έλεγχο της μορφής και της έκθεσης της μεταλλικής υποδομής, έλεγχο της αισθητική εικόνας σε φάση μπισκότου. Όταν η ασθενής ολοκλήρωσε την διαδικασία αποκατάστασης και μετά από μερικές ημέρες, σε τελικό ραντεβού λεπτών παρεμβάσεων στην μορφή και σύγκλειση (fine tuning) με ρωτά: Αυτή η διχρωμία στα δόντια είναι απαραίτητη;


Τι παρατηρούμε:

  • Οι ασθενείς αναγνωρίζουν και δεν θέλουν την ισχυρή αντίθεση των υλικών αδαμαντίνης και οδοντίνης.
  • Η φύση όταν έχει διαφανή-κίτρινη οδοντίνη έχει και διαφανή αδαμαντίνη (ηλικιωμένα δόντια)


Συνεπώς στην διαστρωμάτωση των κεραμικών όταν θέλουμε φυσική εμφάνιση δοντιών (ηλικιωμένα δόντια) τότε διαστρωματώνουμε «κίτρινη» (Α2, Α3…)-διαφανέστερη οδοντίνη με την αντίστοιχη της διαφανή αδαμαντίνη. Όταν αποκαθιστούμε φυσικές νεανικές η τεχνητά νεανικές οδοντοστοιχίες διατρωματώνουμε αδιαφανή λευκή οδοντίνη με οπαλίζουσες λευκές ή μπλε αδαμαντίνες για να μη έχουμε εμφανείς διχρωμίες στα δόντια.
Στην περίπτωσή μας χρησιμοποιήσαμε επισφαλώς «κίτρινη» οδοντίνη (Α2) με λευκή οπαλίζουσα αδαμαντίνη μόνο στα μπροστινά δόντια με συνέπεια την οπτική διαφορά των δύο υλικών (Fig 2), έτσι που να καθίσταται οπτικά εμφανής και στο μη μυημένο μάτι (Fig 3).
Συμπέρασμα: Η απόλυτη αδιαφάνεια της οδοντίνης ειδικά σε άτομα μεγάλης ηλικίας αποτελεί αντένδειξη. Όταν δε η αδιαφάνεια και αυξημένη χρωματική πυκνότητα της οδοντίνης συνδυάζεται με λευκή διαφανή αδαμαντίνη η αντίθεση οδηγεί σε διχρωμία που είναι εύκολα αντιληπτή από το κοινό μάτι σαν κάτι αφύσικο.

 

Vergouli 3810.pngVergouli 4342-big.pngVergouli 4357-big.png